fbpx

Buikvet verliezen

Hoe raak ik mijn buikvet kwijt?

Om een of andere reden is ‘hoe kan ik mijn buikvet verliezen?’ de vraag die mensen de afgelopen weken bezig houdt. Ik denk dat het komt doordat de zomertijd is aangebroken en iedereen beseft dat ze binnenkort weer in bikini of swimming shorts rondlopen! Dus speciaal voor jullie dit stukje over buikvet.

Even voor de duidelijkheid: het is een van de laatste plekken waar je resultaat zal zien. Nog zo een lastig gebied is het vet rond de heupen bij vrouwen.

Sorry voor deze reality check, maar er is geen dieet of pil die jou snel van je zwembandjes af gaat helpen!

Veel mensen hebben ooit in hun leven een crash dieet gevolgd in de hoop op die manier snel hun vet percentage naar beneden te krijgen. Zij weten als geen ander dat ze wel gewicht verloren maar dat er niets leek te veranderen rond hun middel!

Het gewichtsverlies is  gedeeltelijk te danken vetverlies maar jammergenoeg wordt ook je spiermassa aangetast. Dit is een zeer kwalijke zaak! Want als je minder spieren hebt, verbrand je minder calorieën in rust waardoor je vetreserves toenemen.

Daarnaast zorgt een plotselinge afname qua calorie inname (crashdieet) dat je het stresshormoon cortisol aan maakt. Als je lichaam onder stress staat, laat het niet toe dat er vet wordt afgebroken rond de buik. Het is dus uitermate belangrijk dat je geen crashdieet volgt, maar je levensstijl stapsgewijs aanpast!

Dus als reactie op alle emails en berichten over hoe je snel van je buikvet af kunt komen, is hier een simpel antwoord:

Het kost tijd en inspanning!

 belly engeneers

Je wilt op verantwoorde wijze je lichaam prikkelen en stimuleren om buikvet te verbranden.
Dus als je écht van plan bent om deze zomer met een sexy sixpack over het strand te lopen, heb ik hier een paar tips!

  • Start op tijd met een persoonlijk voedingsplan.
  • Om het proces te verstellen en mooie rondingen te creëren op de juiste plaatsen volg je naast een verantwoord voedingsplan ook een trainingsprogramma.
  • Meet je voortgang qua vetpercentage, niet qua lichaamsgewicht. (spieren zijn zwaarder dan vet!)
  • Stel een realistisch einddoel en neem voldoende tijd om dit te bereiken.

Succes en tot over 3 maanden op het strand!

Bouwie de Vries
BodyBouw kracht- en conditietraining

Logo-top-met-beschrijving