fbpx

Witte kool salade

Witte kool salade

By Tamara

(Makkelijke) uitdaging voor komende week: nuttig een aantal groenten en fruitsoorten die je bijna nooit eet… Het volgende recept kan je hier zeker bij helpen! Je moet deze witte kool supersalade (geïnspireerd op het boek ‘Supersalades) een keer geprobeerd hebben…, omdat de combinatie van verschillende smaken zeer verrassend uitpakt… Daarnaast is deze salade zeer voedzaam en rijk aan vitamines en mineralen!


Healthy because…


Witte kool bevat weinig calorieën en is een goede bron van vezels. Hierdoor voel je je langer verzadigd. Daarnaast bevat witte kool veel vitamine C (o.a. belangrijk voor weerstand tegen ziekten) en K (nodig voor bloedstolling en stevige botten) en is rijk aan antioxidanten.

Ook granaatappels bevatten deze vitamines en worden gezien als één van de gezondste fruitsoort ter wereld. Garnalen bevatten o.a. veel eiwit. Avocado’s zitten naast gezonde vetten en vezels ook vol met vitaminen en mineralen. Vooral het mineralen gehalte (kalium, magnesium) is erg hoog: bijna drie keer zoveel als in de meeste andere vruchten. Dankzij snelle koolhydraten, eiwitten en mineralen zorgt de avocado voor een snel herstel na het sporten.


IngrediëntenIMG_5791

Voor 2 personen

 

  • 1 witte kool, rauw, gestoomd of kort gekookt (+/- 10 minuten)
  • 1 rijpe avocado
  • 1 grapefruit
  • portie pijnboompitten
  • portie granaatappelpitjes
  • portie Hollandse garnalen
  • eetlepel olijfolie
  • beetje citroensap, zout en peper


Voor de stevige trek kun je eventueel wat granen toevoegen door bijvoorbeeld een portie bruine rijst of volkoren couscous door de salade te mengen.

Eet smakelijk & ik ben benieuwd wat je ervan vindt!